Purmerends Museum nog tijdelijk gesloten

02 maart 2021
Vanwege de huidige coronamaatregelen is het museum helaas nog tot nader orde gesloten. De museumwinkel is vanaf 3 maart weer gedeeltelijk open.
We vinden dit erg jammer en denken dat wij als musea in Nederland bij uitstek een veilige omgeving voor bezoekers kunnen leveren. Desalniettemin hebben we begrip voor de genomen strenge en tijdelijke maatregelen om zo te zorgen dat we als stad en land op langere termijn het aantal besmettingen flink kunnen terugbrengen en we weer zo goed als het kan ons normale leven kunnen gaan oppakken.

Dit alles heeft ook consequenties voor onze tentoonstellingen en activiteiten. De tentoonstelling over de schoolplaten van J. Muusses was al gereed. De nieuwe tentoonstelling over vier decennia Beeldende Kunstenaarsregeling 'Keramiek uit de Rijkscollectie' zal nu in plaats van op 19 december de deuren voor het publiek openen zodra het museum weer open kan.
Helaas gaan ook alle andere activiteiten vooralsnog niet door, zoals lezingen, taxatiedagen en andere evenementen.

We wensen iedereen veel sterkte in de komende tijd. Hou vol, blijf gezond, hou contact met elkaar en met anderen en steun diegenen die het wellicht extra moeilijk hebben.