Video: Purmerends Museum: het walhalla van jugendstil aardewerk

13 april 2020
Bekijk de video die vlogster Jip van My Daily Shot of Culture maakte in een leeg Purmerend Museum.

Jip ontdekt in het sympathieke en mooie Purmerends Museum dat Purmerend rond 1900 aan de top stond van de productie van Jugendstil aardewerk. Vier fabrieken vestigden zich in de stad en legden zich toe op deze typische vorm van aardewerk, waarvan nu tientallen mooie voorbeelden te zien zijn in het museum. Maar Purmerend was ook een plek voor ontwerpers zoals Jac Jongert die de wereldberoemde huisstijl van de Van Nelle fabriek heeft ontworpen. Dit en meer, allemaal te zien in onze nieuwste rondleiding!

Bekijk HIER de video

THUISMUSEUM.NL
Hé, dat is snot. Musea leeg. Tijd voor actie!
In korte video's nemen we je mee op een virtuele tour. Niet alleen over die lege gangen natuurlijk, maar langs de prachtige werken die nu niemand te zien krijgt.
De uitdaging: 1 vlogger, 1 museum, 1 video en 1 bewaker (uiteraard op 2 meter afstand).