Purmerend in Beeld - foto's in tijden van corona

10 april 2020
Het Purmerends Museum roept inwoners van Purmerend en de Beemster op om in deze bijzondere periode de stad, de streek of het eigen leven vast te leggen op de camera. Maak een foto op straat, in de tuin of waar dan ook om te laten zien hoe je deze periode ervaart. Het museum verzamelt de foto's en zal deze of een selectie hiervan delen op facebook en hopelijk op een later moment ook in het museum zelf. Zie: www.facebook.com/purmerendsmuseum

Het is een buitengewone tijd waarin we ons op dit moment bevinden. Het merendeel van de mensen is noodgedwongen thuis of thuis aan het werk. De straten, pleinen en parken zijn grotendeels leeg en restaurants, winkels, podia en musea zijn gesloten. Verveling, of erger eenzaamheid, ligt op de loer nu fysieke sociale contacten voorlopig niet mogelijk zijn.

Het Purmerends Museum is juist nu benieuwd hoe inwoners van Purmerend en de Beemster deze periode ervaren. Het museum roept mensen op om dit op foto vast te leggen. Vanuit de huiskamer, vanaf het balkon, in de tuin, op straat of op welke manier ook. Doen er zich bijzondere momenten voor door deze crisis of zijn bepaalde situaties nu anders dan normaal? Hoe is de omgang met anderen? Hoe ziet deze periode er voor jou uit?

Het Purmerends Museum verzamelt al decennia via objecten en kunstwerken de geschiedenis van de stad Purmerend en de omliggende streek. De huidige coronacrisis markeert een belangrijk moment in de geschiedenis en het museum ziet het als haar taak om dit, vanuit het perspectief van de inwoners zelf, vast te leggen en te verzamelen.

Stuur je foto of foto's in zo hoog mogelijke resolutie en met vermelding van naam, contactgegevens, datum waarop de foto is gemaakt en eventueel waar deze is gemaakt naar: info@purmerendsmuseum.nl. Geef daarbij ook aan of we deze foto('s) eventueel mogen opnemen in onze (digitale) collectie of niet.