Voor De Heer (1960) is de computer het belangrijkste gereedschap om zijn duizelingwekkend complexe fotocollages te maken. Honderden uren zitten er in één werk. Alle elementen worden bewerkt, verschoven, getekend en van licht en schaduw voorzien. De collages worden vaak naderhand nog beschilderd. Het resultaat is een complete fantasiewereld met eindeloze details waar de kijker zich helemaal in kan verliezen.
Herinneringen vormen de basis van het werk van De Heer. Als beelden uit een droom combineert hij nostalgische elementen met patronen en vormen die hij in Indonesië, Marokko of Spanje heeft gezien. Daarnaast laat hij zich inspireren door zijn omgeving en herinneringen uit zijn jeugd: een sierlijk hekwerk, een oud trammetje dat nog steeds zijn weg vindt in een historische stad, lantarenpalen die lijken te zijn gemaakt voor de eeuwigheid. Ze ademen de sfeer van vervlogen tijden. "Ik creëer een eigen wereld waarop de tijd geen vat heeft", aldus de kunstenaar.
Naast bestaand werk toonde De Heer nieuw werk waarin hij zijn woonplaats Purmerend als uitgangspunt heeft genomen. De stad is onder zijn hand veranderd in een betoverende plek vol licht en avontuur.